Az új Land Cruisert teszteltük!

Az új Toyota Land Cruiser felhasználói élménye egy korábbi Land Cruiser tulajdonosától

A 65 éves múltra visszatekintő, igazi terepjáró legendának tekintett Toyota Land Cruiserre mindig jellemző volt a kérlelhetetlen terepképességeket ígérő robosztus kiállás. Ez a legújabb generáció esetén sincs másként, ugyanakkor a kimagasló minőség, a strapabírás és a megbízhatóság páratlan kombinációjához lenyűgöző terepképesség és minden eddiginél magasabb szintű luxus, kényelem és presztízs társul. Az új orrkialakítás hűen őrzi a modell egyedi formatervezési hagyományait, közben az autó megőrizte alapvető értékeit: a praktikumot, a strapabírást és a jó terepadottságokat. A funkcionális formavilág így hozzájárul az autó kiváló terepképességeihez.

Bár a motorháztető, a hűtőrács, a fényszóró, az első lökhárító és a sárvédő új tervezésű, a Land Cruiser orrkialakítása mégis hatásosan idézi a korábbi modellgenerációk hangulatát. A motorháztetőt úgy formálták meg, hogy középső részén át a vezető jobban lásson lefelé. A lökhárítók oldalsó része jobban védi a motorteret. A lökhárító alsó sarka – ami a beépített ködfényszórókat is magában foglalja – látványosan előreugrik, a középső rész pedig olyan formát kapott, mint egy kartervédő. A sárvédők erőteljesebb domborításának köszönhetően a vezető jobban érzékelheti járművének sarkait és széleit. Az erőteljes és egységes grafikus formába foglalt hűtőrács-fényszóró egység magasan helyezkedik el, ami terepen kifejezetten előnyös megoldás. A hűtőrács nyílásai a lehető legnagyobbak, hogy megfelelő mennyiségű levegőt engedjenek be, a fényszóró belső felépítése pedig biztosítja, hogy a tereptárgyak ne tegyenek kárt a lámpatestben. A Land Cruiser hagyományaihoz ragaszkodva a hűtőrács vaskos, krómozott függőleges oszlopai légbeeresztő réseket rejtenek. A látványos formájú fényszóróház nemcsak a távolsági és tompított világítást foglalja magába, hanem az első irányjelzőket és a nappali menetfényt (DRL) is. A fényszóró egyaránt megrendelhető halogén, illetve LED/halogén technológiával; az utóbbihoz LED DRL jár.

 

Még jobb minőségű utastér

Az új Land Cruiser áttervezett műszerfalán a műszeregység és a középkonzol új dizájnja mutatja a leglátványosabb változást. A formatervezők arra törekedtek, hogy minden kezelőszervet könnyebb legyen használni, és hogy kidolgozásuk még kifinomultabb legyen. A funkciók szerint kialakított zónáknak köszönhetően a hajtáslánchoz, a vezetéshez és a kényelemhez tartozó kapcsolók egyértelműen elkülönülnek, formájuk pedig még ergonomikusabb lett, hogy extrém körülmények közt is egyszerűen használhatók legyenek. Az új középkonzol teteje alacsonyabbra került, ami nemcsak a műszerfalat varázsolja karcsúbbá, hanem a kilátást is javítja előre. A középkonzolon kapott helyet az új, 8 colos színes multimédia képernyő, a konzol síkjába simuló klímavezérlő panel és a hajtáslánc összes kezelőszerve (ez utóbbiról az off-road fejezetben olvashat részletesebben). A bőrborítású váltókar új, kényelmesebb formát kapott, és az egyszerű használhatóság érdekében külön panelekre kerültek a vezetősegítő és kényelmi rendszerek kapcsolói. A komfortnövelő megoldások közt az első ülések fűtése és szellőztetése is megtalálható. A középkonzol Hajszálrepedéses Ezüst felületkidolgozása olyan hatást kelt, mintha az egész elemet egyetlen fémtömbből faragták volna ki. A konzol két oldalának párnázása kellemes megtámasztást nyújt a térdnek. Az áttervezett, négyelemes műszeregység precíziós Optitron műszerének polírozott hátlapjából elegánsan kidomborodik a skálázás.  A műszerek egy 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelzőt fognak közre, amely átfogó információkat ad a vezetőnek az autóról és a szórakoztató rendszerről. A kormánykerék kapcsolóival kezelhető kijelzőn jelennek meg a vezetés, a jármű, a navigáció, az audio és a vezetősegítő rendszerek információi, valamint a figyelmeztető üzenetek. Maga a kormánykerék is megújult; az új volán olyan, mint a Land Cruiser V8 modelleké. Az utastér luxusát és kifinomultságát magasabb szintre emeli a műszeregység, a középkonzol és az ajtón elhelyezett kapcsolók új, fehér színű háttérvilágítása. A kabin belső világítása megújult: LED diódák kerültek első lábtérbe, a tetőkárpitba és a kesztyűtartóba, sőt az ajtópanelekbe is. Az új Land Cruiser utasterébe háromféle (Fekete, Barna/Fekete és Prémium Bézs) színösszeállítást kérhetnek a vásárlók. A kárpitkínálatot prémium minőségű díszítőelemek egészítik ki: a középkonzol Hajszálrepedéses Ezüst felületkidolgozásához jól illik az újonnan kifejlesztett Világosbarna vagy Sötétbarna fabetét.

Üzemmódváltó rendszer

Az új Land Cruiser üzemmódválasztó funkciójával a vezető szabadon választhat az ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S és SPORT S+ beállítások között. A rendszer a kiválasztott üzemmódtól függően automatikusan összehangolja a motor, a sebességváltó, a változó áramlásszabályozású (VFC) hidraulikus szervokormány, az adaptív futómű (AVS) és a klímaberendezés vezérlését, hogy a környezetvédelmi teljesítmény vagy éppen a menetdinamika a lehető legkedvezőbb legyen.

Forrás: Varga Zsombor, PR manager Toyota Central Europe Kft.